أبدأ البحث

فنادق مدينة نصر

 فنادق مدينة نصر
 

فنادق مدينة نصر

فنادق مدينة نصر بتوفر لك إنك تكون قريب جدًا من استاد القاهرة الدولي وكمان النادي الأهلي المصري وأرض المعارض وغيرها كتير من معالم أساسية في الحي اللي بيعتبر أكبر أحياء القاهرة على الإطلاق.

فمدينة نصر هي امتداد لمصر الجديدة وتم إنشاؤها في عهد جمال عبد الناصر للتوسع العمراني، وهتلاقي فيها أهم وأشهر الأسواق التجارية اللي بيعتبر سيتي ستارز أجملها، وكمان شوارع متنوعة وسهرانة طول الليل، علشان كده جمعنا لك مجموعة من أهم وأفضل فنادق مدينة نصر.

 

فندق إنتركونتيننتال سيتي ستارز القاهرة

فنادق مدينة نصر

وهو من فنادق مدينة نصر المتميزة جدًا واللي بتوفر لك إطلالة مذهلة على مول سيتي ستارز، وهتلاقي هناك 10 مطاعم مختلفة تقدر تختار منها اللي على مزاجك، وقريب جدًا من مطار القاهرة الدولي وعلى بعد 10 دقائق بالسيارة.

العنوان: شارع عمر بن الخطاب، القاهرة، 11737

رقم التليفون: 0224800100

التقييم: 8.3 جيد جدا

سعر الليلة الواحدة: 125 دولار

تفضل فنادق مدينة نصر

 

فندق توليب الذهبي بلازا

فنادق مدينة نصر

لو عايز تجمع بين زيارة أرقى المناطق السياحية زي قصر البارون وبين أفضل مناطق التسوق زي سيتي ستارز فأكيد هتتبسط جدا في توليب الذهب، فهو على بعد 10 دقائق مشي من قصر البارون وعلى بعد 6 دقائق مشي من سيتي ستارز، غير الخدمات الفندقية المميزة والواي فاي وغيرها من وسائل الراحة والرفاهية.

العنوان: شارع عمر بن الخطاب، القاهرة، 99999

رقم التليفون: 0226910800

التقييم: 8.0 جيد جدا

سعر الليلة الواحدة: 72 دولار

تفضل فنادق مدينة نصر

 

Logistic City Stars Hotel من أفضل فنادق مدينة نصر

فنادق مدينة نصر

وهتلاقي هنا خدمات فندقية عالمية وأنشطة ترفيهية متنوعة ومنطقة جلوس في كل غرفة وإفطار كونتننتال، بالإضافة إلى الواي فاي وهو قريب جدا من سيتي ستارز ومركز القاهرة الدولي للمؤتمرات ومطار القاهرة وغيرها.

العنوان: 99  طريق النصر، مدينة نصر بجوار سيتي ستارز، مساكن المهندسين، 11411

رقم التليفون: 0224800800

التقييم: 7.6 جيد

سعر الليلة الواحدة: 125 دولار

 تفضل فنادق مدينة نصر

 

Maxim Hotel

فنادق مدينة نصر

لو بتحب قلعة القاهرة فهتلاقي الفندق على بعد 10 كم بس منها يعني 10 دقائق بالسيارة، وكمان قريب جدا من مطار القاهرة الدولي وبيوفر لك خدمة واي فاي مجانية وحمام خاص، وبيتيح لك تحويل العملات بأسعار مناسبة جداً، مع إفطار كونتننتال مميز.

العنوان: المنطقة الأولى، مدينة نصر، القاهرة

رقم التليفون: 0224048699

التقييم: 7.6 جيد

سعر الليلة الواحدة: 59 دولار

تفضل فنادق مدينة نصر  

ستاي بريدج سويتس سيتي ستارز

فنادق مدينة نصر

وهو قريب جدا من جنينة مول، والأجنحة الفندقية فيه بتتمتع بديكور مميز جدا مع مطبخ صغير وهتلاقي فيه مكتب للعمل بإضاءة مناسبة وموجود كمان سوق صغير مفتوح على مدار الـ24 ساعة مع مشروبات مجانية وجنب ستارز سنتر جدا وممكن تروحه مشي، وبيوفر كمان خدمة واي فاي مجانية.

العنوان: مكرم عبيد، مساكن لمهندسي، مدينة نصر، القاهرة، 11737

رقم التليفون: 0224803333

التقييم:  8.7 رائع

سعر الليلة الواحدة:  102دولار

تفضل فنادق مدينة نصر

 

فندق الماسة من أفضل فنادق مدينة نصر

فنادق مدينة نصر

وهو واحد من أشهر الفنادق في مدينة نصر ومن أقدمها كمان، وهتلاقيه مش قريب بس من مركز القاهرة الدولي للمؤتمرات واستاد القاهرة، لكن كمان تقدر تورح وسط البلد خلال 20 دقيقة بس بالسيارة، وبيوفر مجموعة كبيرة جدا من الأنشطة زي البلياردو والبولينغ غير حمام السباحة، ومتوفر 5 مطاعم ونادي صحي وطبعا واي فاي وخدمات فندقية مميزة.

العنوان: جامعة الأزهر، قسم ثان، مدينة نصر، القاهرة

رقم التليفون: 0224023730

التقييم:  8.0 جيد جدا

سعر الليلة الواحدة:  116دولار

تفضل فنادق مدينة نصر

 

Paradise Home City Stars

فنادق مدينة نصر

وهو من الفنادق المميزة جدا في مدينة نصر وعلى قد الإيد إلى حد كبير مع خدمات متنوعة، فهتلاقي حديقة جميلة وإفطار كنوتننتال، وهو قريب جدا من سيتي ستارز على بعد 200 متر فقط، وعلى بعد 8 كم من مسجد الحسين وقريب كمان من مركز القاهرة الدولي للمؤتمرات، وبيوفر استشارات سياحية متنوعة عن أنسب مناطق الزيارة في المنطقة.

العنوان: طريق النصر، بجوار سيتي ستارز، مساكن المهندسين، مدينة نصر، 11756، القاهرة

رقم التليفون: 0224800800

التقييم:  7.0 جيد

سعر الليلة الواحدة:  66 دولار

تفضل فنادق مدينة نصر

وفنادق مدينة نصر أسعارها مش غالية عمومًا ومناسبة لكل الميزانيات، وهتلاقي كمان هناك شقق واستوديوهات وفلل، وفيه منها بخدمات فندقية مميزة للسوّاح الأجانب والعرب، ولو عايز تعرف أكتر عن اختيارات الإقامة هناك ممكن تدوس هنا.

تفضل فنادق مدينة نصر

 

 مطاعم مدينة نصر