أبدأ البحث

COWORKING SPACE IN ALEXANDRIA

 COWORKING SPACE IN ALEXANDRIA
 

Coworking space in Alexandria

لو بتدور على Coworking space in Alexandria أو أماكن للشغل والمذاكرة في إسكندرية فاحنا جمعنا لك بعض من أفضل الأماكن اللي ممكن تستمتع فيها بالهدوء والمساحة والواسعة وإمكانية الاجتماعات برضه مع مشروبات متنوعة ولو عايز إطلالة على البحر أو على حدائق فده برضه موجود.

 

Al Malaz Coworking space in Alexandria الملاذ

 Co working space in Alexandria

وده واحد فعلًا من أجمل أماكن الشغل والمذاكرة في إسكندرية، فهو بيتمتع بالنظافة الشديدة جدًا مع الاهتمام بأدق التفاصيل، يعني هو تم تصميمه من البداية علشان يناسب الناس اللي عايزة تذاكر في هدوء بعيدًا عن جو البيت أو للتغيير، وطبعا ممكن تشتغل فيه عادي براحتك ساء معاك كمبيوتر أو لأ لإنك هتلاقي WiFiمتوفر بسرعة 12 ميجا بايت.

ده غير إن الإضاءة مصممة علشان راحة العين سواء في القراءة أو الشغل على الكمبيوتر، والمكان أصلا دار كتب ولكن فيه كافيه بيقدم مشروبات متنوعة جداً، والمميز فيه قوي إنه وسط البلد وكمان على البحر. علشان كده سواء مع أصحابك أو لوحدك فأكيد هيكون من أوائل الأماكن اللي هتفكر فيها للشغل والمذاكرة في إسكندرية.

العنوان: 2 شارع المنصورة سابا باشا على البحر أمام نادي الأطباء

التليفون: ٠١٢٢٠١١٢٥٩٢

 

سكاي Sky - Coworking Space

Co working space in Alexandria

وده بقى بيسمح لك تقعد اليوم كله يعني 12 ساعة لو عايز لإنه بيفتح من 10 صباحا إلى 10 مساءًا وده بـ15 جنيه فقط، وبيوفر لك منطقة هادية جدًا للتركيز بالإضافة إلى إمكانية الاجتماعات في غرفة تانية داخل المكان لعدم إزعاج باقي الضيوف اللي عايزة هدوء.

وطبعًا فيه واي فاي مع إضاءة قوية للمساعدة على التركيز، ومتوفر كمان كتب متنوعة لو بتحب القراءة أو لو عايز مراج معينة ممكن استعارتها سواء جوّة المكان أو خارجه مع تقديم ضمانات كافية لإعادته سليم.

وهو موجود وسط المدينة وبيحتوي على غرف كتير مختلفة في الأحجام وكل غرفة فيها شاشة وبورد، وكمان هتلاقي ناس تساعدك في اتخاذ قرارات في حياتك الدراسية زي الكورسات التدريبية اللي هتفيدك أو حتى اقتراح مشروعات ومجالات شغل.

العنوان : ٢٢ شارع سيدى جابر, سبورتنج الكبرى على الترام

التليفون: 035227636

 

Workstation

Co working space in Alexandria

وده برضه من مناطق Co working space in Alexandria المميزة جدًا واللي هتلاقي فيها أنشطة وخدمات مختلفة عن أي مكان تاني، فسواء كنت بتدوَّر على مكان تذاكر أو تشتغل فيه، أو حتى لتدريب مجموعة من الموظفين سواء أونلاين او في المكان.

فـ Workstation بيوفر لك كل ده مع إنترنت سريع وضوء النهار والهدوء وكمان البيئة الصحية اللي تحافظ على صحة الزوّار، وهتلاقي كمان اشتراك شهري عليه تخفيض كبير.

العنوان: 29 شارع الفردوز سموحة الاسكندرية.

التليفون: 03424119403

 

مكان للشغل والمذاكرة Blooms Coworking Space

Co working space in Alexandria

وهو من الأماكن المشهورة جدًا في إسكندرية، مش بس لإنه مناسب للشغل والمذاكرة، لأ كمان ممكن تتخذه مقر مؤقت لشركتك الجديدة وبيساعدوك تطور البيزنس باتعك باقتراحات متنوعة وأماكن للاجتماعات ومكاتب خاصة وحتى طباعة إعلانات.

والمذهل فيه إنه افتتح مقر جديد على البحر مباشرة يعني تذاكر أو تشتغل وتتفسح في الوقت نفسه مع تغيير جو البيت.

العنوان: 417 شارع الجيش، سان ستيفانو، قسم الرمل، الإسكندرية.

التليفون: 01061241031 - 01025885409

 

Pluto Co-working مكان للشغل والمذاكرة في إسكندرية

Co working space in Alexandria

وهو بيوفر لك مساحة عمل مختلفة للإبداع والتفكير والأنشطة المختلفة، وطبعا فيه برضه أماكن تقعد فيها تقرأ براحتك وتذاكر أو تشتغل، ولو عندك موهبة فنية أو مشروع يدوي سواء لوحدك أو مع أصحابك فتقدر تتجمع معاهم هناك وتشتغلوا عليه وهم هيساعدوك بكل طاقتهم.

العنوان: 3 فريد بك، أبو النواطير، سيدي جابر، الإسكندرية.

التليفون: 01286005377

 

وزي ما لاحظت أكيد إن المميز جدا في Co working space in Alexandria أو أماكن الشغل والمذاكرة في إسكندرية إنها بتجمع بين الاحترافية الشديدة اللي هتخليك تحس إنك في أمريكا أو بلد أوروبي، وفي نفس الوقت بين البساطة والأناقة والطابع الإسكندراني المميز والأصيل.

 

أشهر عربية فول في الإسكندرية

 

شاطئ الزجاج

شاطئ الزجاج