أبدأ البحث

أرخص الفنادق في تونس

 أرخص الفنادق في تونس

أرخص الفنادق في تونس

كتير بيدوّروا على أرخص الفنادق في تونس لتمضية أجازة خرافية من غير مصاريف كتير، وده لإن تونس بتصنف من البلاد السياحية الأكثر قوة على مستوى العالم، فمع طول شواطئ بيوصل لـ1200 كم على البحر الأبيض المتوسط، بالإضافة لمعالم سياحية وأثرية عريقة، وكمان خدمات فندقية على أرقى مستوى، فهي بالتأكيد من الوجهات السياحية الأكثر شهرة وشعبية وإمتاعًا على مستوى العالم.

فلو عايز تروح مكان جديد بجد بيجمع بين أكتر من طابع سواء عربي أو أوروبي أو أمازيغي مع خدمات فندقية وترفيهية وجولات سياحية على أعلى مستوى، فننصحك بشدة تفكر في زيارة تونس، وهنتعرف مع بعض على أرخص الفنادق في تونس للراغبين في السفر بميزانيات متوسطة.

Maison du 18ème Siècle

إذا كنت بتفضل التاريخ الإسلامي في تونس والآثار المتنوعة فيه وعايز تحس بجمال الروح الشعبية وتتجول في الشوارع التاريخية، فأكيد Maison du 18ème Siècle هيكون من الاختيارات المثالية بالنسبة ليك.

فهو تمامًا جنب قصر دار حسين، وعلى بعد 500 متر بس من مسجد القصبة يعني مش هتحتاج مواصلات، وكمان بيوفر لك كل مرافق المطبخ سواء ميكروويف أو ثلاجة أو موقد، وممكن توفير ملاءات ومناشف بتكلفة إضافية.

العنوان:  6 rue du Riche, Beb Menara, La Medina, La Medina, 1008 تونس, تونس .

التقييم: 6.3 مُرضي

سعر الليلة الواحدة: 29 دولار

 بوكينج

Hôtel le calife من أرخص الفنادق في تونس

أرخص الفنادق في تونس

إذا كنت عايز خدمات فندقية متكاملة بأسعار رخيصة جدا، فبنرشح لك هنا فندق Hôtel le calife، فهو بيوفر لك مكتب استقبال متاح 24 ساعة بالإضافة إلى خدمة الغرف والواي فاي وكمان موقف للسيارات.

وهو قريب جدًا من معالم مشهورة في تونس زي باب البهار وساحة النصر وبورت دو فرانس، وكمان قريب جدًا من مطار تونس.

العنوان:   150 شارع منجي سليم ، تونس 1000 ، تونس.

التليفون: 21671260243

التقييم: 7.2 جيد

سعر الليلة الواحدة: 30 دولار

بوكينج

ربما يهمك أيضًا

البحيرة العجيبة في تونس

أفضل 10 مطاعم بتونس

تونس

Silverwood

أرخص الفنادق في تونس

وبالعودة مرة تانية للشقق في تونس فهي بتعتبر من الاختيارات المثالية للي بيدور على أرخص الفنادق في تونس، وده لإن فيه وعي شعبي ومجتمعي كبير بأهمية السياحة، وكتير بيوفروا محل إقامة للسياح مع خدمات متكاملة.

وتعتبر Silverwood من أماكن الإقامة الحاصلة على تقييم مرتفع جدا من العملاء مع السماح بالحيوانات الأليفة ووجود إطلالة على المدينة  وعلى جبل مبهر الجمال مع مطبخ كامل ومجهز بكل وسائل الطهي.

العنوان:  11 Avenue El Izdihar cite ibn khaldoun، 2062 تونس، تونس

التقييم: 8.5 جيد جدا

سعر الليلة الواحدة: 37 دولار

 بوكينج

Hotel Roma

أرخص الفنادق في تونس

لن تصدق أبدًا أن هذا الفندق المميز بإطلالات جذابة وخدمات مميزة يعتبر واحدًا من أرخص الفنادق في تونس، فبيقدم لك خدمات رفاهية متكاملة وحتى غرف لمصابي الحساسية وخدمة واي فاي وغيرها.

وهتلاقيه قريب جدا من قصر دار حسين ومتحف دار لصرم وكمان قريب من المسرح البلدي في تونس ومن بورت دي فرانس، علشان كده من الفنادق اللي بترضي أذواق الجميع سواء محبي الترفيه أو الآثار.

العنوان:  Rue des Tanneurs، impasse n ° 6، تونس 1000، تونس

التليفون: 21671247788

التقييم: 6.8 مُرضي

سعر الليلة الواحدة: 39 دولار

 بوكينج

Un emplacement exceptionnel

أرخص الفنادق في تونس

مع تقييمات مرتفعة جدا نتيجة التجهيز المتكامل لمحل الإقامة فإنك ستجد نفسك كأنك في منزلك الثاني دون الحاجة لأي شيء من الخارج، وتعتبر Un emplacement exceptionnel من الأماكن شديدة التميز وبسعر رخيص.

فموجود بها غرفتان للنوم مع شرفة واسعة ومكان للشواء، وكمان قريبة جدا من معالم شهيرة زي كاتدرائية القديس فنسنت دي بول وبورت دو فرانس وغيرها، وبتوفر لك خدمة النقل إلى المطار مجانًا

العنوان:  R5 Place de corail, 2015 تونس, تونس

التقييم: 9.4 ممتاز

سعر الليلة الواحدة: 43 دولار

 بوكينج

le prestigieux appartement de Ain Zaghouan nord

مبنى مميز للغاية وموقع جغرافي استثناي وأسعار رخيصة وخدمات متنوعة، في واحدة من أفضل أماكن الإقامة في تونس، وده لإن زي ما قلنا فيه وعي سياحي كبير في تونس علشان كده بيوفروا أفضل الخدمات بأفضل الأسعار للسياح من جميع الجنسيات.

وهتلاقي في شقة le prestigieux appartement de Ain Zaghouan nord كل اللي هتعوزه من إطلالة على الحديقة وشقة كجهزة وتلفزيون وكمان قريبة من المطار، لإقامة مريحة وممتعة في أي وقت

العنوان:   avenue s algerie ain zaghouen nord, 2046 تونس, تونس

التقييم: 9.8 استثنائي

سعر الليلة الواحدة: 47 دولار

 بوكينج

Hotel Métropole Résidence من أرخص الفنادق في تونس

مبنى مميز للغاية وموقع جغرافي استثناي وأسعار رخيصة وخدمات متنوعة، في واحدة من أفضل أماكن الإقامة في تونس، وده لإن زي ما قلنا فيه وعي سياحي كبير في تونس علشان كده بيوفروا أفضل الخدمات بأفضل الأسعار للسياح من جميع الجنسيات.

وهتلاقي في شقة le prestigieux appartement de Ain Zaghouan nord كل اللي هتعوزه من إطلالة على الحديقة وشقة كجهزة وتلفزيون وكمان قريبة من المطار، لإقامة مريحة وممتعة في أي وقت.

العنوان:   طريق تشارلز دي جول، تونس

التليفون:21671254456

التقييم: 7.9 جيد

سعر الليلة الواحدة: 52 دولار

 بوكينج

Studio Cozy à Jardin d'El Menzah 1

 أرخص الفنادق في تونس

وهي تعتبر من أرخص أماكن الإقامة في تونس ولكن مع موقع مميز للغاية وقريبة من حديقة بلفيدير ومن مسجد سيدي محرز وغيرها من أماكن تاريخية وثقافية.

ومتوفر فيها مطبخ متكامل ومناشف وغسالة ملابس وكمان ملاءات للأسرّة ومكواة ومجفف شعر ووسائل تدفئة متعددة.

العنوان:   Rue Belkacem Tarchoun 17, 1091 تونس, تونس

سعر الليلة الواحدة: 23 دولار

 بوكينج

Marigold Hotelأرخص الفنادق في تونس

لو عايز واحد من أرخص الفنادق في تونس ولكن كمان مع مستوى من الرفاهية يخليك تحس إنك في فندق 5 نجوم، فأكيد بنرشح لك فندق Marigold الموجود قريب من شارع الحبيب بورقيبة مع مطعم متكامل ومكتب استقبال 24 ساعة وخدمة غرف مميزة.

وهو قريب جدا من مطار تونس قرطاج ومن كاتدرائية القديس فنسون دو بول، وبيقدم لك وجبات متنوعة من كونتننتال ونباتي وأمريكي وحلال وبوفيه مفتوح.

العنوان:  زاوية ابن نديم والشعبية ، تونس 1073 ،  تونس

التليفون: 21671904011

التقييم: 8.2 جيد جدا

سعر الليلة الواحدة: 58 دولار

 بوكينج

وبعد لما عرفنا أرخص الفنادق في تونس، من الضروري تقول لنا هل زرت تونس قبل كده أو تعرف حد زارها يحكي لنا عن تجربته.. مستنيينك.

 

الأسئلة الشائعة

تونس كلها من أجمل بلاد الأرض، ولكن أشهر مدنها هي طبعًا تونس العاصمة، وكمان صفاقس لمحبي الحياة الشعبية، ومدينة سوسة لؤلؤة الساحل ومكان أجمل المنتجعات اللي هتلاقيها في تونس، وطبعًا قرطاج لو بتحب الآثار الرومانية والإسلامية والتاريخ العريق.

مدن تونس معظمها سياحية وبتوفر أنشطة متنوعة للسياح فسواء السباحة على الشط أو الغوص، وطبعا المدن الترفيهية المتنوعة بالإضافة للآثار وركوب الدراجات وسط الجبال.

تونس من البلاد معتدلة درجة الحرارة مع بعض البرودة في مناطق الجبال، علشان كده هي من يناير إلى يونيو حلوة قوي وبيكون جوّها معتدل جدا.

تونس كدولة أفريقية مش هتكون غالية قوي، ولكن طبعا قربها الشديد من أوروبا بيخلي فيه طابع أوروبي قوي، ولكن فيه تفاوت كبير في الأسعار وفقًا للمنطقة اللي هتروح فيها وحتى الشط اللي هتزوره، وعمومًا هي مناسبة لكل المستويات سواء المرتفعة قوي أو المتوسطة.