أبدأ البحث

كافيهات على النيل

 كافيهات على النيل
 

كافيهات على النيل

لو عايز تستمتع بأجمل كافيهات على النيل وكنت من سكان القاهرة أو الزائرين فهنقدم لك مجموعة من أجمل وأشهر الكافيهات وكمان فيه منها بأسعار مناسبة جدًا سواء لخروجة مع أصحابك أو لوحدك لو عايز تذاكر ولا تشتغل وقدامك أجمل منظر في الدنيا للنيل.

 

كافيه لاتينو cafe latino

 كافيهات على النيل

وده واحد من أجمل كافيهات على النيل ممكن تشوفها، فالخدمة فيه مميزة جدًا وتحس إنك رجعت للعصور الأوروبية القديمة ولكن كمان مع أجمل أنواع الحلوى والإفطار، ولو عايز غدا خفيف وساندوتشات مفيش مانع، غير طبعا أي حاجة في أي كافيه عادي زي الشاي والقهوة والشيشة واللي بتتقدم بطريقة مختلفة تحافظ بيها على صحتك من العدوى.

العنوان: 106 شارع النيل، الدقي، القاهرة.

التليفون: 01000051919

دليل مطاعم القاهرة

كافيه Blue Blue

 كافيهات على النيل

وده عبارة عن مجمع كافيهات مميزة جدًا على النيل مع أسعار معقولة كمان وده لإن التنافس هناك شديد، وهو من الأماكن اللي بتقدم لك مناطق جلوس في الهواء الطلق أو بداخل المكان زي ما انت تحب، وكمان الديكورات هناك تححسك إنك في معرض فني وكتير مصورين بيحبوا يروحوا ياخدوا لقطات مميزة، وهتلاقي خدمة تعجبك جدًا وكمان وجبات خفيفة وأجمل تشيز كيك في مصر

العنوان: ١٢٣ ش عبد العزيز آل سعود - المنيل - بجوار نادي ضباط امن القاهرة

التليفون: 01210041717

 

كافيه fish boat من أجمل كافيهات على النيل

 كافيهات على النيل

وده من الكافيهات المميزة جدًا على النيل واللي فكرتها مختلفة وبتعجب ناس كتير لإنها بترضي كل الأذواق، فهو عبارة عن مركب عائم وثابت في قلب النيل ومكوَّن من دورين، الأول مغلق للي بيحبوا الخصوصية أو في أيام البرد الشديد، أما الدور اللي فوق فهو في الهواء الطلق وبتتقدم فيه حفلات وممكن يتعمل فيه أفراح أو حفلات.

العنوان: 18 شارع قصر النيل، الأنوار وعشش البارون، القاهرة القديمة، الجيزة.

التليفون: 022631555

 

كافيه سرايا الجزيرة Sraya Al Jazeera Cafe

كافيهات على النيل

وهو بيتمتع بأجمل الإطلالات اللي ممكن تتصورها على النيل، وبيقدم لك مشروبات متنوعة بتبدأ من 30 جنيه ومفيش سعر محدد للجلوس في المكان، وكمان لو هتحضر الحفلة اللي بتبدأ الساعة 10 فيه 50 جنيه إضافية، وهو من أفضل أماكن الخدمة الموجودة وكمان هتلاقي وجبات شهية مش بس مشروبات وهي بسعر متوسط مش مرتفع قوي.

العنوان: منتزه الجيزة، الزمالك، القاهرة.

التليفون: 01277792229

 

كافيه بيت زمان

 كافيهات على النيل

وده موجود في مجمع مطاعم نايل لونج Nile Long وبيقدم لك واحدة من أجمل المناظر على النيل مع إفطار مميز جدًا من الفطير المشلتت والجبن المتنوعة والعسل اللي هيكون على مزاجك سواء أبيض أو أسود، وكمان هتلاقي جو أصيل في شرب الشاي والقهوة زي زمان والفطار شامل بـ80 جنيه بس وهتكون على النيل مباشرة وممكن تلمس المية بإيدك.

العنوان: 55 شارع آل سعود، المنيل.

التليفون: 01284748447 

دليل مطاعم القاهرة

نايل لي لي Nile lyly

 كافيهات على النيل

وهو مش بس واحد من أجمل كافيهات على النيل ممكن تستمع بالمنظر الموجود قدامك فيها، لكن كمان بينظم رحلات متميزة جدًا على تاخد جولة في قلب النيل، وكمان فيه أشهى الوجبات الاسبانية والمكسيكية بالإضافة لمناطق لعب للأطفال علشان الأم والأب يستمتعوا بالمنظر شوية.

العنوان: 43 المقياس، المنيل الغربي، القاهرة القديمة.

التليفون: 01123454168

 

كافيه حلاوة وزعتر

 كافيهات على النيل

وده من الأماكن المميزة جدًا واللي مش ممكن تنساها على النيل مباشرة، فبيقدم لك أجمل أكلات لبنانية وسورية وإيطالية كمان، مع مشروبات متنوعة جدًا وبأسعار مناسبة والأهم واحدة من أجمل المناظر اللي ممكن تستمتع بيها سواء الصبح أو بالليل.

العنوان: شارع الملك عبد العزيز آل سعود، المنيل، بجوار كوبري عباس، نايل لونج

التليفون: 01221040369

 

وزي ما لاحظنا فمعظم أماكن كافيهات على النيل هتلاقيها في الزمالك والمعادي، فهناك الأماكن واسعة ومناسبة للجلوس والمشاهدة وكمان الفسحة في النيل، ولو عندك تجربة مختلفة في انتظار رأيك.

دليل مطاعم القاهرة

مطاعم مصر الجديدة