أبدأ البحث

أقرب فندق للأهرامات

 أقرب فندق للأهرامات
Booking.com
 

أقرب فندق للأهرامات

الإقامة في أقرب فندق للأهرامات من المتع الحقيقية لما تزور الجيزة أو القاهرة الكبرى عمومًا، فمن هناك هتشوف أجمل مناظر ممكن تستمتع بيها، فسواء كنت بتحب زيارة الأهرامات الصبح أو على المغرب والاستمتاع بأجمل منظر للغروب بالإضافة طبعًا لعروض الصوت والضوء اللي هتقدر تتابعها ببساطة أكتر، ففيه فنادق كتير جدًا هتوفر لك الميزة دي، وتقدر من مكانك تستمتع بأجمل المناظر.

كمان بعد يوم مسلي ومرهق في الأهرامات والتصوير والجري وركوب الخيل والدراجة وغيرها أكيد هتكون عايز مكان قريب، علشان كده جمعنا لك أفضل فنادق قريبة من الهرم تقدر تستمتع فيها بإقامة مريحة وإطلالة على الأهرامات وأبو الهول.

 

Hayat Pyramids View Hotel

أقرب فندق للأهرامات

وهو بيعتبر فعلًا أقرب فندق للأهرامات، فهو على بعد 100 متر بس من الأهرامات، أما أبو الهول فهو على مسافة كيلو متر واحد فقط، ويعتبر مطار القاهرة هو الأقرب للفندق على بعد 32 كم منه.

والفندق مناسب جدًا للعطلات العائلية أو شهر العسل أو حتى رحلات الأصدقاء مع تقديم خدمات متكاملة وإفطار كونتننتال وغيرها من خدمات متنوعة.

العنوان: نزلة السمان، الهرم، محافظة الجيزة

التليفون: 01062000016

التقييم: 8.6 جيد جدًا

سعر الليلة الواحدة: 25 دولار

حجز اقرب فندق للاهرامات

Pyramids Guest House من أقرب فندق للأهرامات

 أقرب فندق للأهرامات

وهو على بعد 400 متر فقط من أبي الهول يعني 4 دقائق مشي، وهتلاقي هناك مطعم رائع وصالة مشتركة وكمان إطلالات متنوعة على المدينة وطبعًا أجمل منظر للهرم وأبو الهول، والفندق بيوفر لك وجبة إفطار كونتننتال مميزة، والأهرامات على بعد 1.3 كم بس.

العنوان: نزلة السمان، الهرم، محافظة الجيزة

التليفون: 01142777747

التقييم: 9.5 استثنائي

سعر الليلة الواحدة: 30 دولار

حجز اقرب فندق للاهرامات  

Horus Guest House Pyramids View

 أقرب فندق للأهرامات

وهو بيت ضيافة مميز جدًا وأنيق وعلى بعد دقيقتين بس مشي من مدخل الأهرامات وأبو الهول، مع خدمات نقل من وإلى المطار وواي فاي مجاني وخدمة غرف وغيرها من خدمات فندقية مميزة وإطلالة مباشرة على الأهرامات.

وكمان هيوفر لك خدمات اسئجار الدراجات والسيارات وتنظيم رحلة على ظهر الخيول وغيرها من أنشطة ترفيهية، وهتلاقي فيه متجر مميز لبيع الهدايا التذكارية، أما العرسان في شهر العسل فليهم مفاجآت خاصة.

العنوان: شارع جمال، الهرم، الجيزة

التليفون: 01120404440

التقييم: 9.4 ممتاز

سعر الليلة الواحدة: 13 دولار

حجز اقرب فندق للاهرامات  

Comfort Pyramids inn

 أقرب فندق للأهرامات

وهو بيت شباب مريح وأنيق وديكورات مميزة ومناسب جدًا لرحلات الأصدقاء من الجنسين أو الرحلات الجامعية، فهو على بعد 300 متر بس من أبو الهول وهتلاقي الدراجات مجانية للذهاب للهرم من غير أي مصاريف زيادة، وكمان فيه أماكن مجانية للسيارات، مع وجود خدمة واي فاي مجانية، والأهرامات على بعد 1.3 كم، أما برح القاهرة فهو على بعد 13 كم.

العنوان: نزلة السمان، الهرم، محافظة الجيزة

التليفون: 01149219494

التقييم: 9.4 ممتاز

سعر الليلة الواحدة: 40 دولار.

حجز اقرب فندق للاهرامات

Marriott Mena House, Cairo

 أقرب فندق للأهرامات

وهو من أقرب فندق للأهرامات على بعد 500 متر فقط، وبيوفر لك مساحة ضخمة جدًا من الحدائق المحيطة بالفندق واللي بتمثل رحلة في حد ذاتها، وكمان هتلاقي سبا ومرز لياقة بدنية وحمام سباحة وغيرها، وهو متميز جدًا بديكوراته اليدوية.

وبيقدم الفندق بوفيه إفطار مميز، وممكن تطلب أكل إيطالي شهي، ومتوفر كمان خدمات ترفيهية مناسبة للأطفال والكبار علشان تستمتع بالاهرامات والترفيه جوّة الفندق في أمان.

العنوان: 6 الأهرامات، طريق الجيزة، محافظة الجيزة 12556

التليفون: 0233773222

التقييم: 8.7 رائع

سعر الليلة الواحدة: 160 دولار

حجز اقرب فندق للاهرامات

جارديان جيست هاوس

 أقرب فندق للأهرامات

وهو بيت شباب مثالي جدًا بخدمات مميزة للرحلات السريعة والإقامة البسيطة مع وجبات طعام مميزة، كما أنه على بعد 5 دقائق فقط سيرًا على الأقدام من الأهرامات وأبو الهول، ويوفر خدمة واي فاي مجانية وتراس واسع وديكورات مميز، كما ينظم رحلات استكشافية متميزة للشباب والسائحين على مدار العام.

العنوان: نزلة السمان، 1 شارع أبو الهول، الهرم، محافظة الجيزة 12561

التليفون: 01225436309

التقييم: 9.1 ممتاز

سعر الليلة الواحدة: 39 دولار

حجز اقرب فندق للاهرامات

Royal Pyramids Inn أقرب فندق للأهرامات

 أقرب فندق للأهرامات

وهو من أماكن الإقامة اللي هتحس فيه إنك عايش جوة الهرم نفسه من كتر قربه منه، فهو على بعد 400 متر بس من أبو الهول، وعلى بعد 1.4 كم من الأهرامات وبيوفر خدمة واي فاي وغرف لغير المدخنين، وهتلاقي وجبة إفطار كمونتننتال مميزة وتنظيم رحلات باستمرار.

العنوان: 6 شارع أبو الهول السياحي، نزلة السمان، محافظة الجيزة، 12557

التليفون: 01115505599

التقييم: 8.8 رائع

سعر الليلة الواحدة: 26 دولار

حجز اقرب فندق للاهرامات

وطبعًا فيه عشرات الفنادق التانية القريبة جدا من الأهرامات على مساحة كيلو واحد أو اتنين، تقدر تتعرف عليها من هنا

وفي النهاية فطبعًا علشان تقدر تحجز بسهولة أقرب فندق للهرم فطبعًا لازم يكون من بدري شوية وتتأكد من التزامك بالإجراءات المطلوبة لضمان سلامتك.

 

أبو الهول.. ربما لم يبنيه الفراعنة

 أبو الهول